Besök på akuten

publicerat i Allmänt

5 juni = halvdag, sol, roliga påhitt, mys & skoj!
Trodde jag ja!

Nästa vecka är det parloppet & jag behöver all löpning i benen jag hinner med. Trots trötthet (från helgen) och seghet i kroppen hade jag bestämt mig för ett löppass!
Vädret var strålande & jag såg fram emot löpstegen runt Djurgården.

Kommer tillbaka till jobbet för att hämta upp mina prylar då jag ser att jag fått nässelutslag/blemmor/vita bölder i hela ansiktet + halsen + ryggen. Värst i ansiktet! Överläppen svullnar upp & tappar känseln.
Ringer sjukvårdsupplysningen som råder att åka till akuten.

Nej, jag vill hem. På väg mot en taxi, hoppar in, då M ringer upp - tar beslutet åt mig att åka raka vägen till St Görans akutmottagning....
Lättare sagt än gjort med studentflak & firande som blockerar halva stan. Taxichaffisen lugnar, kör bestämt & gasar när han kan.

Äntligen framme på akuten där M möter mig med sin famn. Snabb & proffsig hjälp & får direkt träffa läkare.
Medicin, tester.. Sen väntan och ytterligare väntan. Allergichocken ger med sig & medicinen börjat verka.

Förbi Apoteket och hämta ut mediciner (9 tabletter/dag!!!) blir det framöver....

Vilat & blivit ompysslad här hemma.
Dagen blev inte direkt som jag tänkt mig!

Dagens stilleben:

Kommentera inlägget här :