Agnes Lykke Lovine

publicerat i

Har spenderat denna dag med Jossan & Lovine! Första gången jag träffade Lill-skiten & I'm in love.

Det är så overkligt att hon är här nu men världens mest självklara sak. Känns så naturligt att se Jossan bära runt på denna lilla skapelse! Vi var & fikade (från sol-till regn-till blixt och dunder-hagel) när vädret sprack upp igen vandrade vi tillbaka hem, jag fyllde i gästboken som familjen fick i present av mig. Sedan har vi bara myst! Skön dag..

Dagen fortsätter i detta lugna sköna tempo - tröttheten har tagit över min kropp! Nu ska jag lägga ansiktsmask och slappa i soffan!

Back Home

publicerat i

Igår flög vi hem från Kroatien, blev hämtade på Arlanda och åkte direkt till årets grillparty. Vi båda två satt som 2 guldfiskar i varsin akvarieskål.

Men självklart det en väldigt mysig och trevlig kväll med släkten som även blev väldigt sen... Kom i säng kl 2 och upp imorse kl 8 för att tvätta! Sömn har varit en stor bristvara denna galna & händelserika vecka. Snittat ca 2 h / natt - MEN ack så kul vi haft!

Det kommer ett bildregn från resan snart! En resa fylld med härliga minnen, fina människor, vilda partynätter (och dagar), tsunami, sol & värme, sjukstugor, fantastisk god mat & dryck, sjösjuka, skratt till tårar och även tårar till skratt. Vet inte hur jag ska sammanfatta denna resa, det skulle behövas skrivas en bok eller helt enkelt göras en film! Den har definitvit placerts i arkivet "En av de mest roligaste och minnesvärda resorna" Längtar redan tillbaka till Kroatien & dess fantastiska skärgård. (Eller hur var det, Kusse, får man kalla det för en skärgård?) Passar även på att säga: Hipp Hipp Hurra för Hanna idag som fyller år! Love you!

Choco

publicerat i Allmänt
Avrundar kvällen med en liten kvällsfika. Dags att hoppa i säng för att få några timmars sömn!
SAMTIDIGT som jag frågar mig själv hur detta kan vara möjligt?!
Kroatien har haft sol, hetta, värme och över 40 grader hela sommaren. Nu spår metrologerna detta:
Vi kommer att spendera morgondagen och natten i Split, sedan kommer vi att resa vidare bland öarna i Adriatiska havet, har inte bestämt hur, var & när. Vi har semester och tar det som det kommer. Lever på impuls.
Men prognosen måste spela oss ett spratt?! Istället packar jag ner ännu fler klänningar, shorts & toppar bredvid mina bikinis! Så det så!

HVAR

Hvar är en av Adriatiska havets mest solsäkra öar. Det finns en utlovad ”fintvädergaranti” som året om ger gästerna gratis boende om det snöar, blir dimma eller om temperaturen understiger nollstrecket. Detta har många turister och lyxlirare anammat.

Få bort sanden mellan tårna och svalka min kropp

publicerat i Allmänt
Glass i solen, dopp i det blå och sand mellan tårna.
Sommarkänsla på hög nivå!
Jag & en vän har verkligen tagit vara på denna dag i härlig sommaridyll.

Ikväll blir det att tvätta lite & packa resväskan för Kroatien. Väckarklockan står på 02:30...

På resande fot

publicerat i Resor
Precis landat hemma efter 5 dagars resande!
Göteborg - Tylösand - Helsingborg - Köpenhamn - (lunch i Jönköping) - Västerås och nu..
HEMMA i mitt Stockholm *pust ut*

Resan har varit fullspäckad med roliga aktiviteter, Liseberg, musikpoppande, dans,sång, långa bilfärder, tågturer, båttripper, sena & goda middagar, en jag-vill-aldrig-gå-hem-från-partyt natt, vackra vyer & många skratt.

Landar lite, packar om.
Natten mellan fredag och lördag ringer klockan och jag tar mitt pick & pack, drar till Arlanda för att hoppa på flyget som ska ta mig & Hanna till Kroatien!
Mot sol & nya äventyr.

Fredag den 13:e

publicerat i Allmänt
Gick på semester & firade in det med en härlig middag/AW med Kristin & Carro.
En väldigt trevlig & kul kväll som avslutades med hamburgare från Sibylla och en rolig landning av cykeln när jag kom hem.

Det finaste som hände sent fredag den 13:e juli var att lilla Lovine kom till världen!
Min älskade vän Jossan krystade ut den lilla bedårande lillfis på 2750 gram.
Life is beautiful.

Ompysslad

NEJ! NEJ! NEJ!
Har gått & blivit sjuk.. KAN vara kvällsbadet i måndagskväll som ledde till halsont och värk i hela kroppen.
Blev iallafall ordentligt ompysslad hos frissan. Bunkrade upp med massor av magasin, honungste och halstabletter.

Nu jobbar jag för att bli frisk & kry igen! Snart semester & allt.

Kroatien

publicerat i Resor
Nu är det bokat och klart!
Om 11 dagar drar jag och min kusin till Kroatien för sol, bad, vackra vyer, mysiga middagar och barhäng.

Baby shower

publicerat i Allmänt
Igår hade vi baby shower för min älskade & höggravida Jossan!
Jag & min vita hatt mötte upp resten av överraskningsgänget och i samlad trupp gick vi med ballonger, tårta, hembakat, presenter och massor av kärlek för att surpisa!
Det lyckades vi med. Jossan blev så chockad att ett tag trodde jag att värkarna skulle komma igång och BB nästa.

Power meet, Strössel, Sommarkrysset & eufori

publicerat i Allmänt
Men vilken helg! Den har bara varit fullproppad med trevliga aktiviteter, festligheter och skyhööööög må-bra-feeling!
I fredags efter jobbet hoppade jag på tåget som tuffade mig till Västerås & Power Meet! Första gången jag upplevde denna sköna folkfest. Härliga bilar & människor i en salig röra!

Igår spelade Icona Pop på Sommarkrysset! Så faamiljen - Hjeltarna -  satt bänkade längst fram för att ta del av dirktsändning, "I love it",  underhållning och en jätteskön kväll på Grönan. Bästa avslutet när hela tjocka släkten åkte Insane. Jag lovar, det var I N S A N E!

Skrek hela vägen igenom. Därefter cyklade jag hem genom den tropiska stockholmsnatten med eufori från topp till tå.

Sommar med Ernst

Yippie
Ikväll är pyssliga Ernst tillbaka i rutan!
Efter att ha jobbat, ordnat middag & käkat ska jag lägga mig slapp i soffan med min coca cola och se vad säsongens "Sommar med Ernst" har att erbjuda..

You can leave your hat on

publicerat i Mode & Skönhet
Nyligen hemkommen efter en lång men bra dag!
Efter jobb så mötte jag upp en av mina bästa vänner, Marie. Som bjudit med mig på en lite härlig tillställning med utförsäljning på massor av fina märkeskläder!
I 2 h sprang vi runt, bytte om, provade, hittade nya saker att prova och shoppa!

Helt slut vinglade vi ut med blodsockret i botten. Gick till Texas och åt en trevlig middag, notan kom Dr Phil med - love it! HAHAHA! Därefter cyklade jag trött & belåten hem med mina nya fynd som består av:
- marinblå klänning med vackra detaljer
- vit, romantisk spetstopp
- klassiska & eleganta hatten (riktigt sista-minuten-spontan-köp)