Svart blogg

publicerat i Allmänt

Halv sju på morron, jag fryser på dass

Nyss var det sommar och barnen åt glass

Regn i oktober, havet är grått

Fiskebåtar tar upp hummern dom fått

Ifjol var det någon som inte kom hem

Jag räknar lanternor och får det till fem 

Nu hänger allt i en skör tråd, det är dåligt väder

Om jag levt förut måste det ha varit som Kapten Grogg

Man får alltid ett glas i min svarta blogg

- Eldkvarn 

 

Ligger fortfarande hemma sjuk, kollar på nyhetsmorgon (som fyller 20 år). Just nu, Bengan Frithiofsson som recenserar viner, love it! 

Denna fredag kommer jag fortsätta att kura i min morgonrock, kurera med te & vitaminer, lyssna på Eldkvarn, kolla på en fjantig, amerikansk komedi, vila under duntäcke och bli FRISK! 

Saknar mina vänner & kollegor, jobbet & energin i min kropp.

Kommentera inlägget här :