4 AM

publicerat i

Samma procedur varje natt denna vecka. Det spelar ingen roll om jag gått och lagt mig kl 20 eller kl 23... Ändå slår jag upp ögonen kl 4 och har svårt att somna om.

Inatt äter tankarna upp mig. Vet inte om det är febern eller all tankeverksamhet som skapat denna envisa huvudvärk som sedan letar sig ut i varje liten muskel & led i kroppen.
Halstabletterna ligger nära till hands. Så just nu är halsen något bedövad iallafall, skönt.

Under 1 timme & 40 min har jag hunnit:
Vrida och vända på mig.
Ställt mig frågorna: hur, var & varför?
Tagit en promenad i lägenheten.
Ätit 3 strepsils.
Räknat får.
Lyssnat på ny & gammal musik.
Kollat på semesterbilder.
Varit den enda vakna i hela kvarteret (det känns så). 
Bett till Gud att få bli frisk (helst till imorgon.. Eller idag blir det ju). 
BLOGGAT!

Nu ska jag avrunda denna tidiga morgon med ett nytt avsnitt av Svenska Hollywoodfruar. Älskar Maria Montazamis sävliga röst & Gunilla Persson gör mig bara trött!

Kommentera inlägget här :