Dubai State of Mind

publicerat i Resor

Tillbaka till ett kallt Sverige efter en fantastisk resa i solen och underbara Dubai! Jag älskar kontrasterna, där jetset & orientalisk, gammalt & nytt går hand i hand!
Det värsta med att resa är dock hemkomsten! Men får leva på alla härliga minnen och bilder. Det kommer komma ett bildregn från resan inom kort!

Det har varit en vecka med full aktivitet! Det vi har gjort mestadels är skrattat (till både tårar & magknip)! Men även: Dansat oss svettiga om nätterna (Gagnam Style är en av signaturmelodierna på resan), utrymt hotellrummet pga brandlarm och sedan skrattat oss till sömns, upplevt gamla Dubai och promenerat kring de färgstarka soukerna, där jag även prutade till mig ett par skor. Jag tyckte jag gjorde en riktigt bra affär, Micke påstår att jag blev blåst. Ätit & druckit gott varje dag... Som man ska göra på semestern! Njutit av de varma och förtrollande goda dofterna från kryddor & vattenpipor. Åkt oerhört mycket taxi. Haft en heldag på vattenlandet Atlantis där vi sprang runt som 2 små barn! Besökt världens största köpcentrum Dubai Mall som även ligger bredvid världens högsta byggnad, size does matter! Blev lite mållös, wow! Sedan har vi självklart solat, badat & spelat strandtennis. Temperaturen har legat på ca 37 grader, vattnet & persiska viken svalkade inte när man hoppade i, det var ljummet med gränsen till varmt i vattnet. Istället fick man svalka sig med en kall drink eller öl.
Livet har varit väldigt enkelt & skönt!

En sak är säker - jag är inte klar med Dubai. Vi kommer att ses igen, garanterat!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av JockE:

Super skön bild! :D

Svar: Brandmannagreppet! :P
Rebecca

Kommentera inlägget här :